Filmy Produktowe | MovieSkill | Tworzymy kreatywne reklamy

Filmy produktowe

Filmy produktowe są co raz bardziej popularne w internecie. Mają mnóstwo zastosowań oraz są bardzo uniwersalne. Coraz częściej się pojawiają w ecommerce i już na stałe zagościły w social-mediach. Większość konsumentów uważa, że film produktowy potrafi zaważyć na końcowej decyzji zakupowej.

Zastosowania filmów produktowych

Ze względu na swoją uniwersalność filmów produktowych, zastosowań ich  jest cała lista. Można je wykorzystać jako reklamę na którymś z mediów  (np. Facebook, Instagram, TikTok). W związku z tym coraz częściej stosuje się proste filmiki produktowe jako kontent na Instagramie. Bez wątpienia mają dużo większą moc przyciągania uwagi niż zdjęcia oraz są bardziej efektywne i efektowne. Instagram staje się jak TikTok już od dłuższego czasu zmieniają platformę żeby być przyjaznym miejscem pod krótkie filmy. Adam Mosseri Ceo Instagrama wypowiadał się na temat przyszłości platformy, która skupi się na 4 priorytetach. Są w nich przede wszystkim filmy a o zdjęciach krótko zaznaczył: „…no longer photos-sharing”. Dlatego warto jak najszybciej zaopatrzyć się w filmy produktowe by nie zostać w tyle!

Filmy jako lepsza forma kontentu na Social-Mediach

W przeciwieństwie do innych zdjęć / infografik  prognozy Cisco wskazują, że filmy do 2022 roku będą odpowiedzialne za nawet 80% ruchu w Internecie (źródło). Filmy z dnia na dzień zyskują na pozycji. Za pomocą wideo – konetnetu  możemy wyróżnić się z pośród zdjęć oraz infografik, które zalewają całą sieć. Filmy to najchętniej konsumowana treść w Internecie. W czasach gdy cenna jest każda sekunda, bardzo dobrym argumentem jest fakt, że filmem można przekazać dużo więcej wiadomości w bardzo krótkim czasie.  Dlatego w tej grupie znajdują się filmy produktowe, są przedmioty, których nie da się opisać lub zaprezentować zwykłym zdjęciem. Filmy zwiększają zaufanie u klientów, którzy nie mieli wcześniej przyjemności zapoznać się z naszą marką.  Dlatego też, serdecznie zapraszam do kontaktu drogą mailową, bądź telefoniczną po darmową ofertę.

Odtwórz wideo

Specyfikacje filmów produktowych oraz rodzaje

W związku z tym, że 90% użytkowników przegląda Social-Media na telefonie filmy produktowe przygotowuje się w niestandardowym formacie. Pionowym 4:5 lub 9:16. Dotąd byliśmy przyzwyczajeni do poziomej proporcji 16:9. Taki zabieg ma na celu zająć jak najwięcej powierzchni w aplikacji. Ze względu, że najczęściej używa się smartfony w orientacji pionowej. Dlatego filmy produktowe jeszcze bardziej zwracają na siebie uwagę oraz zachęcają do obejrzenia.

Filmy produktowe

Tworzymy także bilbordy sponsorskie!

Bilbord sponsorki, to krótka forma filmowa najczęściej trwająca do 8 sekund, zapowiadająca program lub film w telewizji. W związku z tym taka forma to bardzo dobry sposób na podniesienie rozpoznawalności marki oraz zwiększenie prestiżu. Baner sponsorski przedstawia produkt oraz duży brand sponsora. Niestety jest także kilka zasad, których trzeba przestrzegać. Przede wszystkim nie można w nich bezpośrednio zachęcać do zakupu, lecz przedstawić produkt, logo oraz zaznaczyć, że jest się sponsorem programu. Oprócz zasad, pojawiają się także techniczne wymogi. W związku z tym przygotowany bilbord musi zostać zapisany w specjalnym formacie o dokładnie takich samych parametrach, które znajdują się w niezbędniku sponsora. Godny uwagi przykładowy film produktowy w postaci banneru sponsorskiego przedstawiam poniżej.

Odtwórz wideo

Czas realizacji filmu produktowego

Po przelaniu wizji na papier oraz przeanalizowaniu konceptu, realizacja filmu produktowego nie trwa długo. W zależności od złożoności projektu oraz  liczby ujęć czas pracy może odpowiednio skrócić się lub wydłużyć. Po otrzymaniu produktów potrzebnych do stworzenia filmu cały proces twórczy zajmuje do 2 tygodni.  

Film produktowy
Odtwórz wideo
Film produktowy
Odtwórz wideo

W jaki spsób tworzy się filmy produktowe?

Jest kilka technik tworzenia filmów produktowych. Od tego, którą drogę klient wybierze, zależy dalszy proces twórczy. Jest pięć możliwości: Fizyczne nagrania produktu, model/modelka prezentująca produkt, animacja 2D, animacja 3D oraz z wykorzystaniem banku filmu (tzw. Video Stock). Ostatnia pozycja jest najbardziej budżetową opcją, polega na wykorzystaniu gotowych filmów do stworzenia reklamy produktu. Zawsze polecamy klientom grać na żywych produktach, dodaje to autentyczności oraz wzbudza większe zaufanie wśród klientów.